Review Novel Empayar 2

I'm really hoping that this series will have a third book😭. Best sangat la yang ni haaa..

Untuk siapa yang dah baca Empayar 1, korang akan tau yang dalam novel tu memang tak disebutkan langsung nama dan setiap watak diberikan nombor-nombor sebagai identiti. TAPI! Dalam novel yang kedua ni dah ada namaaa lagi senang weh nak ingatt hahahaha mantap (tapi bukan semua orang la, sebab ada syarat yang diorang takleh bagitau identiti masing-masing sewaktu berada dalam madrasah) 

First aspect yang aku suka dalam novel ni, pada cover belakang novel ni ada peta Kesultanan Aradhnapura which is the main location and nampak sangat exclusive wuu srs

Look just how cool is thatt😏

Dalam novel ni, aku boleh kata banyak jugak la scene membelot dan dibelot. Dan yang paling best bila sampai part pembelot dibelot balik (paham tak ayat aku tu, aku pon susah nak paham hahahah). Part mana aku tanak sebut, saja nak bagi suspen hoho. Bila masuk novel yang kedua ni, ada banyak jugak watak-watak baru yang aku rasa sangat menarik. Kalau untuk yang novel first kan, bagi aku la aku macam tak dapat feel protagonist dalam cerita dia, tapi untuk yang kali ni...meremang jugak la aku baca. Kalau nak dibayangkan untuk jadi movie tu konfem gempak. Protagonist sebenar dia, memang betul-betul jahat dan licik. 

Okay aku bagi spoiler sikit jee, kan dalam novel first ada kata anak Sultan lari dari istana. Jadi, daripada alasan tu dan alasan-alasan lain yang kukuh ada satu kumpulan yang datang ke Kesultanan Aradhnapura untuk menjatuhkan kerajaan. Macam mana diorang buat dan adakah pelajar-pelajar madrasah tu selamat? Kalau selamat? Macam mana pulak diorang encounter? Nak tau, korang kenala baca sendiri.

The fact that, novel yang kedua ni lagi tebal daripada yang pertama tau. Tapi aku tak terasa tebal, sebab aku rasa macam tak cukup. Another thing, yang aku suka pasal novel ni dia menekankan rasa kasih sayang antara adik beradik walaupun nampak macam remeh tapi aku rasa tu antara nilai yang sangat penting. Sebab kalau takde mak ayah kita nak bergantung kat siapa? Adik beradik la kan? Nak lagi sambungan huhu.

Btw, aku dah beli buku Selamat Tinggal Purnama strain pertama dan kedua. Cumanya aku pon tak tau bila nak start baca sebab sekarang tengah ongoing online classes dan aku nak pegang novel tu pon tak sempat lagi. Bila2 aku free, aku akan sambung review novel-novel lain pulak hehe byeee

Tengok la tu cover dia bersambunggg🥺👌👌👌

Comments

Popular posts from this blog

Review Novel Empayar 1

Kebaikan Aromaterapi Lemon